Thursday, February 3, 2011

haiya cik siti

..haiya cik siti..
..pelempuan manyak muda..
..ana manyak susah jalan tutup mata..
..wang dan ringgit..ana tatak heran...
..ente tutup mata..ana tak tintu jalan...

haha..sila nyanyi dalam 'pelat2' apek cina jual sayor kat pasar ye..
wahhh dah masuk tahun baru cina kan ari ni...kang aku wish slamat tahun baru cina kat blog ni kang..aku pun kurang pasti lah ak ada pembaca yang berbangsa cina ke tak.. xpelah ak wish lah jugak.. slamat tahun baru cina..amacam??ikhlas tak bunyinye??hehe..

dulu masa kat matrik ak ada ramai gak kawan2 cina ni..masa skolah ada sorang ja..nama dia chan wan yee..wan yee ni kira amoi paling cun dan hot lah kat SAINA dulu..comel..fasih cakap melayu..ramah pulak tu..dia ni dormmate aku masa form 5..biasalah..sekolah asrama kan..katil mestilah double decker..pastu ak dapat yg katil atas..kira jiran katil aku ni wan yee lah..yee pun katil atas gak..bila malam ja nak tidur..sembang dulu..ntah pape je yang kami sembangkan..bila time baca al-mulk kubra..wan yee duduk diam ja la atas katil..abis ja baca al-mulk..sembang balik...sampai lah telelap..kami paling suka sembang pasal leng zai..wan yee ni orang peneng.. haha biasalah pompuan kan..xde lah topik lain..sampai ada satu tahap tu..ak pesan ngan wan yee carikan ak sorang bf cina..haha ak memg suka yang chinese2 look ni..ngee..tapi tu dulu laa..time tak matang lagi...eh mcm lah skang ni dah matang kan..hehe..

naik matrik kawan cina ak ni dah bertambah..ada nama yao dong, fong, lee, su mei, jing je, ishk ramai gak lebih spuloh orang ak rasa..fong dgn lee ni slalu main basketball ngan ak n che da.. hehe..lagi pun court basketball dekat je ngan blok asrama ak ngan che da..slalu tengok je dari tingkap..kalo nampak dorang kat court tu..mencecet2 lari turun main sama2..hmm apa yang ak suka main ngan dorang ni..sbb dorang pandai hormat muslim tau..ada penah skali tu kitorang lawan suka2..kawan fong nak tepis bola..terkena la tangan ak..terus dia cakap..aiyyaa..sory2..kita tak kena kawin kan??haha muka dia cuak jugak masa tu...ak cakap lah..eh xla..mana ada..tak sengaja ma..huhu..ak rasa mesti dia ingat kalo dah tersentuh ngan pompuan muslim terus kena hukum kawin ni..hmm ataupun dia risau kawin ngan aku je kot..ce kalo tersentuh yang muka ala2 lisa surihani...tunggu lagi...ni muka cam aku...dah mcm lisa surihani kena langgar lori 18 kali je..sape yang nak kan??hahah...tapi memg syoklah..dorang pandai main basketball n pandai hormatkan kita :)

naik universiti..sah2 la kawan cina aku bertambah ramai..ada suki, yee mei, sky, ah meng, uihh ramai lah..kadang2 cam muka tapi xingat nama...konfius kadang2 nak ingat nama dorang ni..ramai yang ak kenal dekat court basketball dan ramai juga coursemate ak cina..biaselah course pun matematik..sah2 la ramai budak cina..pandai2 dorang ni..buat keje pun bagus je..kenkadang bagus lagi group ngan diorang ni..keje cepat siap..xbanyak melencong2..tau2 keje dah siap je..bukanlah maksudnya dorang yang buatkan keje..tapi sama2 lah..lebih teratur lah ak rasa...bagus kan??tapi tu pengalaman ak je..pengalaman kawan2 yang lain xtau la kan..dah kalo nama manusia ni..perangai sama ja..xkira lah melayu ke..cina ke..india ke..sama ja..kalau kita buat baik..baiklah yang kita dapat kan..kalau buat baik dapat jahat tu..sabor je lah banyak2 ye..orang kalau dah jahat sesama bangsa pun dia boleh buat jahat..adik beradik pun dia tak kira kan..huhu..dah macam semangat 1 malaysia lah pulak..hehe


ni gambar team basketball masa dekat U

kami p selebret makan2 sbb dah siap asignment..hehe


seronok kawan dengan berbeza bangsa ni..aku xcerita pasal india bukan sbb ak xpenah kawan ngan india..ramai gak kawan ak india..cuma ni sebab raya cina ak ceritalah pasal kawan cina ak..kalo deepavali nant ak critalah pulak pasal kawan india aku..hehe..


budak ni basketballer dari UIA kot..aku sengaja black n whitekan gambar supaya tak nampak sangat kulit kami nak hampir sama kaler dah..heheh maafkan aku.


ucapan ikhlas ni : gong xi fa cai..hong pau nar lai...hehe dulu masa ak kat U aku amik bahasa mandarin :)

7 comments:

zUraiDa aWaNg mat said...

hahaha...aku ingat lagi budak2 cina tuu..best giler kan main basketball dgn dorg...hahha..

pastu dorg malu2 bila jumpa awek cina tp dgn kita selamba jer kan main samer2...klaka....

aku dh lost contact daa dgn dorg..xder no phone daa...if contact dorg pon rasanya dorg daa x ingat kot aku...hahha....

norrohaniza said...

haha..xkan lah dorang lupa..ko kan slalu buat gaya lompatan katak pas tu ko shoot bola...heishh..ak masih dapat bayangkan cheda lompatan ko tu..hahaha :))

zUraiDa aWaNg mat said...

amboiii..ko ni ingat pasal aku mesti yang pelik2 jer kan...hhaha...tp skrg if aku nk wat lompatan katak tu daaa xleh kot...dah BERAT..hahhaa....

well, if ko nak tahu, if aku bukak blog sure ak p blog ko..sbb ko update almost everyday...suker2~~
bagus2...mcm ni ler blogger sejati...
aku if ader mood baru update..if tak, berhabuk ler blog aku...hahhaha...

norrohaniza said...

haha...ko jgn lompat cheda..begegar kang bumi tengganu tu!..hihi..

ko p blog ak??mekasih2..ak merapu ja banyak..huhu xmacam blog ko..penuh dengan nasihat dan entry2 yang berguna :)

zUraiDa aWaNg mat said...

uishh, maner der..blog ko menghilang kan stress..cara ko wat ayat klaka sbb aku bygkan cara ko bercakap...hahaha..tgk, terbayang jer terus gelak, ko mesti dgn muka yang gedik2 cun tu bebel2...tuu yg kasi hilang stress tu..hhaha...

pasal tu aku x lompat, takut gak aku if bumi ni tetiba terbelah empat, bukan stakat tganu jer, malaysia po blum tentu selamat...hahahha...

norrohaniza said...
This comment has been removed by the author.
norrohaniza said...

haha..bahaya weisss kalo bumi terbelah 4..jgn dok lompat aa wei..hahah

gedik2 cun membebel??ini menimbulkan keraguan ni..hahah..ni ko belum jumpa ak lagi ni cheda...dah lama ak xtumbuk2 bahu ko..boleh bayang x cara ak bercerita sambil menepuk nampar??jgn bayangkan..hahah