Monday, January 31, 2011

ini berdehem serius..

ehem..ehem...ini berdeham serius hokeh :)

saya rasa nak post sesuatu yang berilmiah lah..bila baca dekat blog Tun Dr. Mahathir Mohamad tadi..saya sedar bahawa memang layak lah beliau jadi pemimpin negara..beliau gunakan akal dan fikiran beliau untuk majukan negara, agama, anak dan bangsa...( amacam serius tak bunyi?? ;p )

bukan lah nak kata orang lain xguna akal dan fikiran untuk bagi faedah dekat orang lain...bagi jugak..cuma kadang2 ada yang memberi kesan..kadang2 tak..hehe...tapi as long as pembaca artikel tu gembira baca dan berjaya buat dia tersenyum pun dah kira ok kan..menggembirakan seseorang..dapat pahala jugak..hehe..dengan itu saya nak buat satu post yang saya harap siapa2 yang baca dapat menimba sedikit pengetahuan..timba banyak pun xpa..lagi baguih..hehe..

sebabkan skarang ni musim lumba basikal, maka pengetahuan kita adalah tentang lumba basikal ya:

tajuk pengetahuan : Le Tour de Langkawi
maksud pengetahuan : jelajah Langkawi
konsep Le Tour de Langkawi : merupakan acara lumba basikal yang diadakan di Malaysia semenjak 1996 dan telah menjadi acara lumba basikal terbesar di asia.
apa yang pelumba rebutkan : ok pelumba2 ni merebutkan 4 jenis jersi iaitu
  • pemenang perlumbaan
  • pemecut terbaik
  • king of the mountains
  • pelumba asia terbaik
pengasas : perlumbaan ini diasaskan oleh gagasan bekas perdana menteri malaysia Tun Dr. Mahathir Mohamad beserta Wan Lokman Wan Ibrahim dan juga First Cartel.

haha ok cukuplah stakat tu ja..sebenarnya aku yang baru nak tau apalah le tour di langkawi ni sbenarnya..tau lah lumba2 basikal..tapi xtau lah pulak slama ni depa dok lumba untuk dapatkan jersi tu..ingatkan menang dapat medal emas, perak, gangsa tu ja..hehe lagipun ingatkan pusing2 langkawi ja..xsangka pulak dok pusing satu Malaysia..dulu penah jelajah sampai sabah sarawak..tapi besalah kos tinggi nak bawak basikal apa suma p sabah sarawak..makanya lepas tahun 1997 belumba kat semenanjung saja lah jawabnya.

inilah dia kak ana, pelumba harapan keluarga...haha ;p

No comments: