Monday, August 8, 2011

wanita dan emosi

tajuk mcm apa ja kan
tapi memang betol pun
wanita penuh dengan emosi
mcm2 emosi ada

mcm skarang emosi aku ni memang xstabil
terlampau banyak benda yang berlegar2 dalam fikiran ni
xtahu nak mulakan dari mana
dan xtahu nak selesaikan macam mana

akibatnya
terhasillah aura2 emosi yang turun naik
dari satu satu ujian yang datang
apapun aku redha dan pasrah

setiap hari aku mohon
agar setiap ujian dan masalah yang datang
Allah iringkan sekali dengan penyelesaian
kadang2 kesian dengan orang sekeliling aku
xpasal2 jd mangsa

almaklumla bila emosi xstabil
pantang salah sikit
silap sikit
mood pun swing la terus

bersalah
memang rasa bersalah sebenarnya
cuma kadang2 terfikir nak lari ke dunia yang lain
supaya berjumpa dengan orang yang lebih faham diri kita
tapi bila difikirkan balik
hanya kita sendiri je yang boleh faham diri sendiri
ingat org lain ada masa ka nak faham kita??
in ur dream la..

manusia penuh dengan sifat hipokrit,pentingkan diri, tamak,dengki
semua dia nak
kan?

hmm sekiranya ada yang membaca
trima kasih sudi membaca dan meluangkan masa
dan sekiranya ada yang juga mengalami masalah emosi yang turun naik
xkiralah apa pun puncanya

sentiasa ingat
ALLAH sentiasa ada
mohonlah pada Allah
mintalah apa sahaja
mengadulah dengan Allah
sesungguhnya ALLAH maha mendengar
lagi maha mengetahui
INSYALLAH ada penyelesaiannya


aku doakan untuk mereka2 yang juga sedang menghadapi masalah
janganlah berputus asa dan semoga semuanya akan kembali baik gembira dan ceria seperti sedia kala
aminnnn


p/s: betul kan...kawan ketawa mudah dicari..tapi kawan menangis....wallahualam..


No comments: