Tuesday, January 1, 2019

2.0.1.9

assalamualaikum semua...buat ape tu? Hehe selamat tahun baru 2019..fuhhh sat saja dah masuk tahun 2019. Banyak lagi benda belum settle ni. Korang macam mana? Ape azam tahun baru? Azam 2018 dah tercapai belum? Harap harap dah tercapai la azam korang tu..yang nak kurus semoga dah tercapai la berat badan yang ideal untuk korang hehehe

Bercakap tentang azam tahun baru ni..majority kita ni mesti nak pasang azam baru kan setiap kali masuk tahun baru..ada yang nak sambung belajar, ada yang nak mendirikan rumah tangga, ada yang nak pegi melancong lebih kerap, ada yang nak tambah simpanan tak kurang jugak ada yang berazam nak manfaatkan masa yang lebih berkualiti dengan keluarga kan?

2018 dah pun berlalu, bagi aku, aku nak tengok yang baik2 saje dan nak bawak yang baik2 saje ke depan. Yang kurang baik dan pahit aku tak buang pun sebab aku nak jadikan tu sebagai panduan untuk bekalan kot2 ada yang alami situasi sama dengan aku nanti boleh la ak kongsi pengalaman kan? Hehe ada jugak la manfaat πŸ˜‹ Kalau nak di ikutkan 2018 bagi aku memang sangat banyak up and down yang jadi dalam hidup aku ni. Dari single dah bergelar isteri, dari solo dah bakal bergelar ibu..korang tolong la doakan aku ni kuat okeh? Perkahwinan dan pernikahan datang dengan pakej tanggungjawab. Memang dunia ko akan berubah 360 darjah. Hidup dah tak sama macam zaman bukang dulu..Ko tak kan boleh sangka apa ujian yang datang..ada satu masa ko pun tak tau nak handle macam manaπŸ˜‚ Semua masalah datang serentak mana nak settlekan masalah kat tempat keje, masalah rumah tangga, masalah hormon ibu yang tak stabil lagi..kalau tak kuat memang boleh gila dibuatnya.

Tapi kalau kita tengok dan fokus pada masalah, tak kan ada apa yang dapat kita selesaikan. Aku ingat pesan pensyarah aku, bila fokus pada masalah, masalah lain yang akan datang..tapi kalau fokus pada penyelesaian insyaAllah sikit demi sikit masalah akan selesai. So guys let us focus more into solution. Tak ada masalah yang tak dapat diselesaikan terutama tanpa izin Allah. Sabar la banyak2 dan berdoa semoga di keluarkan dari kesulitan dan carilah penyelesaian dan bukan burukkan lagi keadaan 😁

Selamat tahun baru semua..semoga semua baik baik saje lah.

Oh azam aku? 2019 aku berazam nak beli sebuah rumah, untuk jadi tempat berteduh aku dan keluarga. Sebab rumahku syurgaku...nanti baby lahir insyaAllah..perlu ada tempat umtuk aku dan family kecik aku ni jadikan syurga kami sekeluarga. Doakan okeh 😊


No comments: